pedicure

Kortingscode Schoenen - Korting op een nieuw paar schoenen.
Op zoek naar Pedicure? - Zoek Pedicure in alle zoekmachines
Cabla - Schrijf zelf een artikel over Pedicure
Start een campagne - jouw website over Pedicure, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp 
toevoegen aan favorieten lijst Pedicure > Forum > Opleidingen > Thuisopleiding pedicure
  Melanie Oom..  1. Geplaatst op 18 januari 2009 om 21:36 uur     quote nieuw bericht email edit 

Ik wil binnenkort beginnen aan een opleiding/cursus tot pedicure. Mijn voorkeur gaat uit naar een thuiscursus aangevult met praktijkdagen. Wie kan mij vertellen wat de beste thuisopleider is voor een pedicure-opleiding? Moet ik bij het NHA zijn of het NTI? En wie kan er wat vertellen over Acuive? Zij claimen de beste en goedkoopste te zijn, maar wat is daar allemaal van waar?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Jannie Pere..  2. Geplaatst op 19 januari 2009 om 09:41 uur     quote nieuw bericht email edit 

Dag mevrouw

ik had in het begon ook enige twijfels over thuisleren. Via via werd ik geattendeerd op de 2 anderen dan Acuive en heb mij goed verdiept in 0.a.begeleiding en andere zaken en heb toen mijn keuze gemaakt voor Acuive. Ik ga eerdaags examen (prakijk) en heb zojuist al mijn 4 vakken theorie gedaan ( 15 jan.) en kan niets anders zeggen dan ik zeer tevreden ben over de begeleiding en de kennis van de docenten. Ook de 2 examinatoren hebben ons tot in detail uitgelegd hoe de theorie- en prakijkexamens gaan. Ik ben zeer tevreden over huiswerkbegeleiding en de praktijkdagen waren echt een feestje. Zeker aan te bevelen. En ik ben begonnen met de opleiding in oktober 2008 en met een beetje geluk ben ik al klaar in febr. 2009.

jannie

Janine  3. Geplaatst op 19 januari 2009 om 14:24 uur     quote nieuw bericht email edit 

hoi

Over Acuive heb ik alleen maar negatieve verhalen gehoord. Lees maar eens meer op dit forum, oa de berichten van ene zogenaamde Daphne, én de reactie van KOC/Phylira hierop. Ook op het podopostforum géén goede berichten over Acuive.Verder is de dame die hier lesgeeft géén examinator zoals ze beweert.

NHA heb ik positieve ervaringen mee wat betreft de lesdagen, administratief wil er nog wel eens iets misgaan, met het NTI heb ik geen ervaring.

veel succes met je keuze!

groeten Janine

Miranda  4. Geplaatst op 24 januari 2009 om 17:10 uur     quote nieuw bericht email edit 

Ik heb mijn thuisopleiding pedicure met de aanvullende praktijkdagen bij het NHA binnen 9 mnd succus vol afgelegd.Hierna heb ik nog de opleiding diabetische en reumatische voet binnen 4 maanden gedaan. OOk bij het NHA.Ik was erg tevreden met de begleiding die ik van de docenten kreeg.
Verder vond ik de studieboeken die het NHA verschaft erg duidelijk en zeer compleet, ik heb de studiewijzers goed uitgewerkt en deze bevatten alle stof die je nodig hebt voor het examen. Dus ik vond het NHA echt goed!

Groetjes Miranda

Wendy  5. Geplaatst op 07 april 2009 om 15:43 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hallo,

Ik ben ook bezig om mijn weg te vinden tussen de NTI/NHA of LOI. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de LOI. Heeft iemand van jullie ervaring met de LOI?

Groetjes

Lidy Slaghe..  6. Geplaatst op 14 april 2009 om 21:48 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hallo Jannie, ik las net je reactie en ben zo vrij je hiervoor te benaderen.Ook ik zit erover te denken om de opleiding bij Acuive te gaan volgen,maar hoor nogal veel negatieve berichten over Acuive.Ik hoorde dat je daar zelfs al naar de praktijkdagen kunt gaan als je nog niets over de theorie weet. Heb jij wel het idee dat je in zo'n korte periode al zoveel kunt leren dat je direct al als zelfstandig pedicure aan de slag kunt ? En moet je altijd zelf een model meenemen voor de praktijkdagen ? Ik zou het erg op prijs stellen als je mij eens wat ervaringen kunt vertellen over de opleiding.Want het trekt me wel aan om in zo,n korte tijd al aan het werk te kunnen gaan, maar ben nogal huiverig door de vele negatieve reactie's.
Met vriendelijke groet, Lidy Slaghekke

oote]Op 19 januari 2009 om 09:41 schreef Jannie perenboom het volgende:
Dag mevrouw

ik had in het begon ook enige twijfels over thuisleren. Via via werd ik geattendeerd op de 2 anderen dan Acuive en heb mij goed verdiept in 0.a.begeleiding en andere zaken en heb toen mijn keuze gemaakt voor Acuive. Ik ga eerdaags examen (prakijk) en heb zojuist al mijn 4 vakken theorie gedaan ( 15 jan.) en kan niets anders zeggen dan ik zeer tevreden ben over de begeleiding en de kennis van de docenten. Ook de 2 examinatoren hebben ons tot in detail uitgelegd hoe de theorie- en prakijkexamens gaan. Ik ben zeer tevreden over huiswerkbegeleiding en de praktijkdagen waren echt een feestje. Zeker aan te bevelen. En ik ben begonnen met de opleiding in oktober 2008 en met een beetje geluk ben ik al klaar in febr. 2009.

jannie
[/quote]

Lidy Slaghe..  7. Geplaatst op 14 april 2009 om 21:48 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hallo Jannie, ik las net je reactie en ben zo vrij je hiervoor te benaderen.Ook ik zit erover te denken om de opleiding bij Acuive te gaan volgen,maar hoor nogal veel negatieve berichten over Acuive.Ik hoorde dat je daar zelfs al naar de praktijkdagen kunt gaan als je nog niets over de theorie weet. Heb jij wel het idee dat je in zo'n korte periode al zoveel kunt leren dat je direct al als zelfstandig pedicure aan de slag kunt ? En moet je altijd zelf een model meenemen voor de praktijkdagen ? Ik zou het erg op prijs stellen als je mij eens wat ervaringen kunt vertellen over de opleiding.Want het trekt me wel aan om in zo,n korte tijd al aan het werk te kunnen gaan, maar ben nogal huiverig door de vele negatieve reactie's.
Met vriendelijke groet, Lidy Slaghekke

oote]Op 19 januari 2009 om 09:41 schreef Jannie perenboom het volgende:
Dag mevrouw

jannie
[/quote]

B Veilbrief  8. Geplaatst op 06 mei 2009 om 20:26 uur     quote nieuw bericht email edit 

Hallo,

Even om verwarring te voorkomen over Acuive en hun examinering.
Ik las ook verschillende berichten dus omdat ik zeker wou zijn of het nou wel of niet klopt heb ik PHYLIRA zelf opgebeld en Acuive heeft wel degelijk een contract met hun! Dus ik start daar gewoon met de opleiding.

Voor mensen die twijfelen, bel gerust de examen instelling op om zeker van je zaak te zijn.

Gr B Veilbrief

Marion Loef..  9. Geplaatst op 20 mei 2009 om 20:23 uur     quote nieuw bericht email edit 

hoi,

Ik ben in november 2008 begonnen met de opleiding pedicure bij Acuive,
Gisteren heb ik mijn praktijkexamen behaald bij Phylera, met succes.
Bij Acuive heb ik 7 praktijkdagen gedaan die zeer intensief waren en waar ik ontzettend veel geleerd heb met hele goede begeleiding en een goede sfeer Dankzij de 100 procent die Acuive in hun leerlingen investeert,
ben ik toch geslaagd.

Brenda  10. Geplaatst op 09 juni 2009 om 15:25 uur     quote nieuw bericht email edit 

Goedemiddag,

Ik heb de vakopleiding Pedicure gevolgd via het NTI. Ben hier zeer ontevreden over. De praktijkdagen waren erg rommelig, de ene docent sprak de ander tegen. Mentoren waren slecht bereikbaar, zowel telefonisch als per e-mail. Ik volg in elk geval nooit meer een cursus via het NTI.

De cursus diabetische en reumatische voet heb ik gevolgd via Acuive. De stof vind ik erg minimaal, je moet erg veel opzoeken via internet, de cursusdag is wel leuk en informatief. Ben dus wel voornemens vaker cursussen te volgen via Acuive, maar nooit weer via NTI.

Succes met je keuze!

Ga naar pagina: 1, 2, 3

Ga naar:

Inhoud : Erna
Suggesties voor deze pagina? Klik hier
© 2000-2014 - Startkabel.nl - disclaimer cookiepolicy